Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
O sportach w ciąży

Kobiety w ciąży koniecznie muszą zadbać o swoje zdrowe odżywianie, ale także i o swą formę fizyczną. Zatem regularne ćwiczenia ciążowe są bardzo istotne, albowiem ruch poprawia nam krążenie, spala dodatkowe kalorie i przy tym dobrze wpływa też na zdrowy i spokojny sen oraz zdecydowanie pomaga nam walczyć z pojawiającym się uczuciem zmęczenia. To nie wszystkie atuty. Wysiłek fizyczny bardzo korzystny jest także dla naszego umysłu, albowiem pomaga nam odstresować się, a to jest szczególnie ważne dla kobiety w ciąży, która żyje w ciągłym napięciu.


sposób na zaparcia

Foto: pixabay.com

Jednakże nie każda tu forma ruchu dla…

Jednakże nie każda tu forma ruchu dla ciężarnych jest odpowiednia. Dobrze przeanalizować kalendarz ciążowy (pampers.pl), aby mieć świadomość, czy w danym momencie możemy uprawiać określony rodzaj aktywności. Niektóre sporty bowiem są też całkowicie odradzane kobietom będącym w ciąży, ponieważ istnieje na przykład ryzyko utraty równowagi bądź uderzenia w brzuch, a to może być niebezpieczne dla dziecka. Regularny wysiłek jednak może mieć korzystny wpływ na pojawiające się bóle pleców, a także zaparcia oraz obrzęki. Co ważne, taka aktywność w trakcie ciąży pomaga nam szybciej oraz skuteczniej pozbyć się wszelkich zbędnych kilogramów. Wskazane ćwiczenia dla kobiet ciężarnych to między innymi wodny aerobik, pływanie, systematyczne spacery, ćwiczenia mięśni Kegla, a także fitness przeznaczony dla kobiet w ciąży.

co na zaparcia

Foto: pixabay.com

Bardzo dobrze sprawdza się tutaj również joga, pilates oraz jazda na rowerku stacjonarnym. Pewne sporty są jednak zabronione. Musimy zrezygnować nart, jazdy na rowerze, a także wszelkich sportów grupowych. W ich przypadku możliwe są kontuzje, przewrócenia oraz uderzenia, a to może być bardzo niebezpieczne dla trwającej ciąży. Pamiętajmy też o tym, aby wysiłek fizyczny był umiarkowany, gdyż nie należy ćwiczyć do granic wytrzymałości.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>