Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
O jedzeniu za dwoje

Wszystkie ciężarne kobiety z pewnością potrzebują dość wiele zdrowej energii. Jeżeli swój ciążowy jadłospis zbudujemy w oparciu o pewne wskazówki, to będziemy jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo. Pamiętajmy jednak, że mit, iż kobieta ciężarna powinna jeść za dwoje, został już dawno obalony, albowiem dodatkowe kalorie dopiero zaczynają być potrzebne mniej więcej od czwartego miesiąca. Przy tym nawet wtedy wystarcza około 10 proc.



więcej niż przed ciążą…

więcej niż przed ciążą. Tyle zatem zawierają mniej więcej dwie kanapki wraz z serem oraz jedno jabłko. Jednakże pamiętajmy, że już od początku wzrasta mocno zapotrzebowanie na pewne substancje odżywcze. Kobiety będące w ciąży maja wysokie zapotrzebowanie między innymi na białko, a także wapń, cynk, witaminę B2, żelazo, a także kwas foliowy oraz jod. Baza takiego dobrego odżywiania są produkty pełnoziarniste. Oprócz skrobi czy pełnowartościowego białka mają one witaminy oraz minerały. Zainwestujmy podczas ciąży więc w dobry chleb, a najlepiej taki zrobiony z mąki razowej lub z pełnego przemiału. Regularnie jedzmy też kaszę oraz ryż, ale pamiętajmy, że najzdrowszy jest taki naturalny. Warto sięgać również po warzyw oraz owoce, które to mają dość niewiele kalorii, jednakże ogromną ilość różnych substancji odżywczych. Najlepiej jeść ich przynajmniej pięć razy w ciągu dnia.

Latem postawmy przede wszystkim na różne produkty…

Latem postawmy przede wszystkim na różne produkty sezonowe, zaś zimą skorzystajmy z mrożonek, które to są niemal podobnie wartościowe. Nie zapomnijmy o mleku oraz produktach mleczne. Dieta w ciąży musi być bogata w wapń. Pamiętajmy, że pół litra mleka zawiera taką idealną dawkę białka oraz wapnia. Wapń możemy zjeść w postaci żółtego sera, jogurtów, a także koktajli mleczno-owocowych czy nawet i lodów. Mięso natomiast zawiera białko, a także żelazo oraz witaminę B. Unikajmy kupowania mięsa oraz jaj w hipermarketach. Znacznie lepsze są produkty ekologiczne.

dieta w ciąży

Foto: pixabay.com

owoce morza

Foto: pixabay.com

owoce

Foto: pixabay.com

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>