Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
Czy można ćwiczyć w ciąży

Rosnący brzuszek nie sprzyja aktywności fizycznej. Niektóre przyszłe mamy obawiają się również, ze wysiłek fizyczny może być niekorzystny dla ich maleństwa. Tymczasem dobrze dobrane ćwiczenia pomogą utrzymać właściwą kondycję fizyczną, która z pewnością przyda się w trakcie porodu. Wielu ginekologów i położnych zaleca swoim podopiecznym regularne ćwiczenia. Mogą one wykonywać je w domu albo zapisać się na specjalne treningi w szkołach rodzenia, a nawet w klubach sportowych, które też mają je w swojej ofercie.


odwodnienie organizmu

Foto: pixabay.com

Pod okiem profesjonalnego trenera lub fizjoterapeuty kobiety…

Pod okiem profesjonalnego trenera lub fizjoterapeuty kobiety w ciąży będą mogły czuć się w pełni bezpiecznie. Na pewno nikt nie ma tu na myśli forsowania się albo dużego wysiłku fizycznego. Chodzi raczej o rozluźnienie mięśni, wzmocnienie kręgosłupa i ćwiczenia oddechowe. W czasie ciąży wiele mięśni w ciele kobiety jest przeciążonych, przez co jej samopoczucie ulega pogorszeniu. Do tego dochodzi stres i nie zawsze przyjemne uderzenia hormonów.

Dlatego ćwiczenia rozluźniające dla kobiet w ciąży to doskonały sposób na relaks w tym niezwykle wytężającym okresie. Drugim ważnym typem ćwiczeń wykonywanych przez kobiety w ciąży są te mające na celu wzmocnienie kręgosłupa. Zwiększona waga ciała i zmiana punktu ciężkości sprawiają, że kręgosłup jest mocno napięty. Wzmocnienie mięśni pleców odciąży go w tym okresie bardzo. W końcu warto wspomnieć o ważnych ćwiczeniach oddechowych. Akcja porodowa wymaga dostarczenia dużych ilości tlenu do organizmu.

Tymczasem pacjentki oddziałów położniczych mają z…

Tymczasem pacjentki oddziałów położniczych mają z tym problemu. Dlatego warto zawczasu pomyśleć o tym ważnym elemencie i nauczyć się go kontrolować. Oczywiście ilość i intensywność wysiłku fizycznego zależy od trymetru ciąży (tutaj), w jakim aktualnie znajduje się pacjentka. Na pewno na początku będzie można pozwolić sobie na więcej ruchu, a pod koniec lepiej trochę wyhamować.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>