Czy można ćwiczyć podczas okresu?

Napisane przez dnia 19-05-2014 | Brak komentarzy

Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
Czy można ćwiczyć podczas okresu?

To jeden z najczęstszych dylematów, które miewają kobiety. Odpowiedzi na to pytanie, należy poszukać obserwując tak naprawdę własny organizm. Miesiączka to oznaka dojrzałości kobiecej oraz sygnał, że w jej organizmie doszło do bardzo poważnych zmian. Jest to całkowicie naturalny proces, który świadczy również o tym, iż ustrój kobiecy rozwija się w prawidłowy sposób.



Dla wielu kobiet miesiączka oznacza…

Dla wielu kobiet miesiączka oznacza całkowitą dezorganizację życia, co jest spowodowane bardzo silnymi bólami oraz sporymi wahaniami emocjonalnymi. Inne z pań, przechodzą ten czas bardzo spokojnie – niemal niezauważalnie. Jedne i drugie, zadają sobie jednak często pytanie o to, czy w czasie okresu można ćwiczyć. Wśród specjalistów od kobiecego zdrowia, nie brakuje opinii, że ćwiczenia podczas okresu są jak najbardziej wskazane. Oczywiście nie mają oni tu na myśli bardzo intensywnej aktywności fizycznej, a jedynie średnio umiarkowaną lub lekką. Oznacza to w praktyce, że warto w tym czasie wykonywać wszelkiego rodzaju ćwiczenia na mięśnie brzucha. Przynoszą one ulgę i często niwelują dolegliwości bólowe. Mile widziane są więc wszelkiego rodzaju brzuszki czy tzw. calanettics lub joga. Ćwiczenia podczas okresu, które należy omijać to intensywne treningi cardio czyli bieganie, pływanie czy modny ostatnimi czasy Nordic Walking. Trzeba jednak pamiętać, że zarówno intensywność, jak i rodzaj uprawianej aktywności fizycznej w czasie okresu, to bardzo indywidualna sprawa.

Niektórzy trenerzy sportowi twierdzą wręcz, że najlepsze…

Niektórzy trenerzy sportowi twierdzą wręcz, że najlepsze wyniki osiągają zawodniczki biorące udział w rozgrywkach sportowych w czasie okresu. Ćwiczenia w czasie okresu niosą jeszcze jedną zaletę. Mianowicie pozwalają one utrzymać w ryzach osiąganą masę ciała, która ma tendencję do lekkiego wzrostu. Jest to spowodowane co prawda zatrzymaniem wody w organizmie, ale często towarzyszy mu też trudny do opanowania apetyt – głównie na słodycze. Ruch fizyczny pozwoli nie tylko zminimalizować chęć na jedzenie, ale również kontrolować masę ciała.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>