Sport w każdym trymestrze ciąży

Napisane przez dnia 19-03-2014 | Brak komentarzy

Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
Sport w każdym trymestrze ciąży

Sport to zdrowie – tak brzmi jedno z bardzo popularnych powiedzeń, ale czy ten frazes tyczy się każdego. Oczywiście, że nie, ale kobiety w ciąży nie należą do grona wykluczonych. Może wydać się to dla wielu osób dziwne, ale obecnie panuje przekonanie, że w ciąży kobieta powinna poddawać się przynajmniej 30 minutowej aktywności każdego dnia. I nie ma znaczenia czy do tej pory ciężarna była aktywna czy raczej wolała leżakowanie na kanapie.



Aktywną kobieta w ciąży należy…

Aktywną kobieta w ciąży należy być w każdym tygodniu ciąży, a nawet każdego dnia, ale przy zachowaniu odpowiedniego bezpieczeństwa. Dlatego zanim ciężarna podejmie jakikolwiek ćwiczenia musi najpierw skonsultować się ze swoim lekarzem prowadzącym, który wyda zgodę na uprawianie sportów. Oczywiście w każdym trymestrze ciąży ćwiczenia trzeba będzie modyfikować, a nawet zmieniać. Wynika to przede wszystkim z powiększającego się brzucha, który wpływa na zmianę środka ciężkości.

Dlatego im ciąża staje się bardziej zaawansowana, tym bardziej należy unikać ćwiczeń wymagających leżenia płasko na plecach albo stania dłuższego czasu w jednej pozycji. Ponadto każdą aktywność należy rozpocząć od rozgrzewki i zakończyć ćwiczeniami relaksująco-oddechowymi. Oczywiście nie każdy sport nadaje się dla kobiety brzemiennej. W czasie ciąży chodzi raczej o zachowanie kondycji niż o forsowanie się. Dlatego jeśli przyszła mama nie jest pewna czy dany sport może uprawiać, najlepiej niech poradzi się swojego lekarza.

Korzyści płynące z uprawiania sportu przez całe dziewięć miesięcy niosą zyski nie tylko dla samej mamy, ale wpływają również pozytywnie na dziecko. Jednak niekiedy dzieje się i tak, że kobieta nie może ćwiczyć, co wynika na przykład z trybu pracy. W takiej sytuacji ważne jest aby przynajmniej nie siedzieć w jednym miejscu. Długotrwałe siedzenie przyczynia się do obrzęków i innych poważnych problemów, dlatego warto co godzinę robić przerwy i pospacerować nawet po domu czy miejscu pracy przez około 5 minut.

Demotywatory

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>