Jak wzmocnić odporność dziecka?

Napisane przez dnia 02-12-2013 | Brak komentarzy

Aktualne kursy

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
EUR - Euro
Wykres kursu waluty EUR
Jak wzmocnić odporność dziecka?

Niestety wiele dzieci boryka się z ciągłymi chorobami. Wynika to ze słabo rozwiniętego układu odpornościowego, który po każdym zetknięciu z zarazkami nie do końca daje sobie z nimi radę. Dlatego też maluch idąc do przedszkola, zaczyna częściej chorować, niż w momencie, gdy przebywał głównie w domu i rzadko kiedy miewał styczność z innymi dziećmi.



wzmocnienie odporności organizmu – galeria

pomidory

Foto: pixabay.com

pomidory

Foto: pixabay.com

Jak można wzmocnić odporność organizmu (everydayme.pl). Układ odpornościowy można wzmocnić odpowiednią podażą różnych składników diety, które między innymi biorą udział w pewnych funkcjach ochronnych organizmu. Najczęstszym popełnianym błędem żywieniowym, które powoduje osłabienie organizmu jest dość małe urozmaicenie posiłków.

Przyzwyczajeni bowiem jesteśmy tylko do paru…

Przyzwyczajeni bowiem jesteśmy tylko do paru potraw i przyrządzamy je raczej z niewielu produktów, przy tym nie korzystając z tychże bogatych we wszelkie składniki odżywcze, a także witaminy oraz minerały. Narażamy się więc na niedobory pokarmowe, które mogą negatywnie wpłynąć na odporność. Ważne jest więc, aby dziecku dostarczać urozmaiconych posiłków. Powinny one spełniać wszelkie potrzeby i wzbogacać organizm malucha w różne witaminy. Prawidłowa dieta jest tutaj podstawą. W celu wzmacniania odporności należy również dostarczyć odpowiedniej ilości świeżych warzyw oraz owoców.

Jesienią mamy mnóstwo warzyw sezonowych, a wśród nich znajdziemy między innymi dynie, paprykę, marchewkę, pomidory, kapustę białą i czerwoną, brukselkę, brokuły, kalafiory czy fasolę szparagową. Szczególnie tutaj bogate w witaminę C są papryka, pomidory, a także brokuły oraz kapustne. Pamiętajmy, że niedobory tejże witaminy powodują znaczne osłabienie organizmu i zwiększają prawdopodobieństwo zmęczenia oraz infekcji, a przy tym zmniejszają podatność adaptacji organizmu do zmian temperatury.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>